Vanliga frågor och svar
Beställning & leverans
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är Shopify Payments (kort och Qliro) och Mondido (Swish).
Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Beroende på storlek och vikt av ordern så kommer vi att skicka din order antingen som brev till ditt hemadress eller som paket till en uthämtningsställe i närheten av den uppgivna leveransadressen.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress: info@noerdic.se.
Vi använder båda Postnord och DHL för leveranser. Fraktbolag och leveranssätt beror på storlek av produkten och order. De minsta produkter passar bra i brevlådan och skickas direkt till kunder hem.
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta kundservice.
För ej uthämtade paket får du som kund stå för returfrakten. Vi debiterar den faktiska returfraktkostnaden för returen, dock minst 60 kronor.
För de kunder som önskar att hämta ut sina beställningar finns möjlighet att göra det. Observera att order ändå ska läggas och betalas innan hämtning.
Lagret har öppet vardagar 9.00 till 16.00
Adressen är:
Glimmervägen 14
191 62 Sollentuna
Gör så här:
- lägg och betala din order i vår egen webbutik www.noerdic.se eller på någon av de marknadsplatser där våra produkter säljs.
- skicka ett mejl till info@noerdic.se, ange namn och ordernummer och meddela att du vill hämta ut ordern.
- Ring oss på 079 347 28 66 när du är framme. Våra kollegor kommer ut med din order.
Retur & reklamation
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar och returnera varan.
Ångerrätten gäller från dagen efter att du har tagit emot varan. Ångerrätt gäller inte för företag.
Det är viktigt att varan som returneras är i säljbart skick dvs oanvänd, oskadd, ren och packad i originalförpackning med alla tillhörande delar, etiketter och eventuell manual.
Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.
Kunden står för returfraktkostnaden. Paketet kan skickas antingen direkt
till vår adress eller till ett uthämtningsställe. Vi kan skicka en retursedel
mot ett avdrag på 60kr från återbetalningen. Vi kan ej ta emot paket från
Schenker eller GLS.
Så här gör du när du vill använda din ångerrätt:
1. Du ska återsända varan till oss senast 14 dagar efter den dag då du har meddelat oss att du kommer att utöva ångerrätt.
2. Om du har öppnat och undersökt produkten, packa ner den noga först i originalförpackningen och sedan i en lämplig transportförpackning (låda, bubbelpåse o dyl) som skyddar varan väl. Om möjligt använd samma emballage som du fått varan levererad i.
3. Viktigt! Märk transportförpackning med namn och ordernummer. Detta är nödvändigt för att vi ska kunna identifiera din order och behandla returen.
4. Skicka returen till:
Nördic AB
Nytorpsvägen 13B
191 35 Sollentuna
Returen behandlas inom 3–10 dagar efter att vi har mottagit den. Därefter godkänner vi återbetalningen till betalningsmottagaren (ex. Qliro). Återbetalning sker med samma betalningssätt som du själv använt vid beställningen.
Det är viktigt att originalförpackning inte skadas så undvik att skriva på
originalförpackningen eller klistra på tejp.
Om produkten returneras i annat skick kan ett prisavdrag på minst 30% av produktens värde göras vid återbetalningen.
Vi behåller oss även rätten att neka återköp om den returnerade produkten eller dess förpackning inte är i säljbart skick.
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@noerdic.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Vi har samlat de viktigaste punkter av våra köpvillkor i form av frågor. Vill du läsa hela köpvillkoren? Det går bra här.
Hittade du inget svar?
Det är bara att höra av dig till oss så hjälper vi dig vidare.